Hej!
 
Tänkte skriva en kortare sammanfattning av 2015 ett år som började bra men slutade i spilror.
 
Vi började 2015 med att tävla på My Dog och finalen i AFEC. De blev inga strålande resultat för mig och Leo men häftigt var det och han var inte berörd av miljön.
 
Året rullade på och David blev bättre av sina medeciner vilket kändes som en stor lättnad. Under våren fick jag det tunga beskedet att Telia skulle lägga ned sin privata kundtjänst i Karlstad och att jag skulle bli utan jobb. Tävlandet gick på halvfart då det inte fanns särskilt många tävlingar inom lagom avstånd och de få starter som vi gjorde gick lite halvdant. När vi närmade oss sommaren gick tävlingarna ännu sämre och det kändes lite motigt. Samtidigt blev David sämre igen trots medeciner och till slut fanns det ingen återvändo och jag fick ta det tunga beslutet att ta bort honom. Ett beslut jag ångrat många gånger men samtidigt vet att de fanns inget vi kan göra.
 
Tätt inpå att vi tog bort David, blev jag av med jobbet, och vi åkte till veterinären med Leo och fick under hösten veta att han måste äta ytterligare medecin resten av sitt liv och efter kontakt med SKK ser det mörkt ut med dispens något som i dagsläget inte är klart än. Detta innebar att Leo och jag under hösten inte tävlat något alls och motivationen sjönk mycket.
 
Jag började året med jobb, 2 hundar och en massa drömmar och förhoppningar.
Jag avslutar året som arbetslös med en hund som är sjuk och antagligen inte kommer att få tävla något mer, mina drömmar om SM landslag och att bli bäst är borta. Jag har inte pengar till någon ny hund då vi inte fick några pengar Davids försäkring. Jag har kännt att jag i slutet av året har gått i uppförsbacke jag hoppas och håller tummarna att det nu kommer vända under 2016. 
 
Vi kommer aldrig få tillbaka David vilket gör ont, men jag hoppas att det snart är dags för mig att få lite nedförsbacke. Jag tror på 2016!!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej